piątek, 9 listopada 2012

Tag od Pandorci + 3 brzydalki

No tak, jak zawsze tag.

Tym jakże mądrym i błyskotliwym spostrzeżeniem rozpoczynam dalszy upadek poziomu tego wpisu.

Zasady proste:
Odpowiedz na 11 pytań
Nominuj 11 blogów
Zadaj 11 pytań

Nie taguję innych (raz, bo brak mi tego zapału, dwa, bo nie znam tylu bloggerów)

Na pytania odpowiadam bez szemrania.
Pyta Pandorcia z http://biblioteczka-pandorci.blogspot.com/

[Pandorcia] : Podaj jedno z wydarzeń, które na zawsze będzie Ci się kojarzyć z jakąś książką/książkami.

Gdy byłam mała, dorwałam 3 książki z serii "Z archiwum X". 
Brat gdzieś pojechał/wyszedł/po prostu nie było go w domu na noc, a Mama miała późno wrócić z jakiegoś szkolenia, więc zadowolona usiadłam do tej lektury zakazanej. 
Pierwszą książkę przeczytałam tak o - w klimacie kompletnej ciszy. 
Druga była mało wciągająca, ale trzecia... no tak, ta trzecia. 
W kulminacyjnym momencie, gdy już siedziałam ze swoją różową panterą w łapkach i nerwowo rozglądałam się po ciemnych kątach pokoju, gdzie jedynym źródłem światła była moja lampka... wróciła Mama. Omal nie narobiłam w portki. Zapamiętam to chyba do końca życia. 
Swoją drogą, chyba wtedy zaczęłam siwieć. O_o


[P]: Najlepsza i najgorsza Twoim zdaniem adaptacja filmowa (ewentualnie teatralna) to...?

Zazwyczaj oddzielam adaptacje od oryginału - różni twórcy, a Ci adaptujący też chcą dać coś od siebie (czy to dobrze, to już inna sprawa), ale mam uraz do 3 części trylogii Tolkiena - film okrojono z wątku Faramira, który co by tu rzec, jest moim ulubieńcem. Brzydale, zaprawdę powiadam wam, brzydale. 
 
Wiem!
K R Ó L O W A   P O T Ę P I O N Y C H
...
skąd ten film się wziął to ja nie wiem. 
Gdyby nie fakt, że podoba mi się tam Vincent Perez to bym chyba miała odruchy wy... no wiecie. 
Ale on też nijak ma się do opisu z cudnej książki.
Tyle na ten temat. 


[P] : Na bezludną wyspę zabrałabym... 

Najlepiej Robinsona Cruzoe - tego żywego ;] 
Le joke - gdyby ktoś nie zauważył. 
Nie wiem czy to ważne co bym zabrała, bo z moim szczęściem już pierwszego dnia padłabym ofiarą żółwia, ślimaka czy innego drapieżnika - ewentualnie okazałoby się, że jest to Jurassic Park i żdżarłby mnie T-Rex. 
A tak serio, to zabrałabym jakiegoś człeczka potrafiącego przeżyć w dziczy. 
A jak się ludzie nie liczą, to jakiś podręcznik surwiwalu ; o 
Ewentualnie któreś z opasłych dzieł Dumasa, które planuję przeczytać - wtedy umarłabym próbując, nie? 


[P] : Ile miałaś/łeś lat, kiedy sięgnąłeś po raz pierwszy po książkę samodzielnie?

Nie wiem ile lat miałam, ale byłam w przedszkolu i w ramach odwetu na mua Mamie, która nie miała czasu mi dużo czytać, po prostu sama się nauczyłam (och, jaka ja złośliwa...). W ten sposób moją pierwszą przeczytaną samodzielnie i z własnej inicjatywy książką stała się Disney'owska "Piękna i Bestia"


[P] : Dokończ: Na nocnym stoliku zawsze znajduje się...

Nie mam nocnego stolika :P 
Ale na podłodze obok łóżka zazwyczaj trzymam coś do picia w razie przebudzenia, komórkę i słuchawki - bo słucham muzyki na dobranoc. W razie pytań - wieczorną lekturę zawsze odkładam na biurko/stół/komodę. 


[P] : Wierzysz w bratnie dusze, miłość od pierwszego wejrzenia?

Ciężko powiedzieć, myślę, że to nie ma znaczenia. Żadnego. 
Jednych spotykasz i dopiero po latach uświadamiasz sobie, ze są przy Tobie i trwają itd., a niektórzy kradną Twoją sympatię/miłość/nienawiść już od pierwszego spotkania. 
Tak to już jest i kropka. 
 

[P] : Jedna rzecz, bez której nie wychodzisz z domu.

Chyba komórka, aczkolwiek w ogóle fakt wyjścia z domu bez plecaka troszkę mnie przeraża.
Uprawiam ten sport wyczynowy tylko na krótkich dystansach dom-sklep, ewentualnie dom-śmietnik.


[P] : Dokończ: W mojej torebce/aktówce/plecaku etc. zawsze znajduje się...

Coś do pisania/rysowania. Choć często zapominam wsadzić czegoś NA czym byłoby porysować ;)
Staram się też chodzić z książką, ale to już zależy od wagi plecaka i rozkładu dnia :)
I oczywiście słuchawki :) 


[P] : Utwór/y, które zawsze znajdują się w mp3'jce/i'podzie to...

Ło jebut, trochę by tego było, więc kilka głównych:   
  • John Meyer - Slow dancing in a burning room 
  • Eminem - Hallie's song
  • Aerith's theme z Final Fantasy VII OST
  • Pokahontaz - Nie ma czym oddychać
  • Frontside - Wspomnienia jak relikwie
  • Haeven's not enough z Wolf's Rain OST 2
  • Kanye West - Lost in the world
  • Awolnation - Sail
  • Elisa - Eppure Sentire
  • Flyleaf - Broken wings
  • Michael Andrews - Mad world
  • Alexandra Burke - Hallelujah
To taki trzon, ten który już od LAT gości niezmiennie na moich playlistach, ale przeglądając pliki widzę, że jest tego o wieeele więcej - głównie soundtracki ;> 

[P] : Twoje motto życiowe, to...?

Gdyby się tak zastanowić, to nie mam jednego : o 
Musiałabym zagłębić się w mądre cytaty traktujące o człowieku, który dostosowuje się do okoliczności, bo taką mam generalnie filozofię życiową - nie szukać dymu ani walki, ale być na nią gotowym :)
Dobrze to obrazuje cytat od naszego kochanego W.Shakespear'a:
"Kochaj wszystkich. Ufaj niewielu. Bądź gotów do walki, ale jej nie wszczynaj. Pielęgnuj przyjaźnie." 
Moi przyjaciele mają pewnie inny pogląd na ostatnią kwestię.
Nie zaprzeczam i padam na kolana. 


                                                               

Tyleż z taga - mam nadzieję, że bawiliście się choć w połowie tak dobrze jak ja :)    
Na koniec obiecane brzydalki stworzone na potrzeby uczelni - nie płaczcie, choć aż wstyd pokazywać
Może poznajecie - zrobiony z jednego ze starych rysunków :)


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...